zaterdag 14 mei 2016

Behulpzaamheid

Mijn visie:
Ik vind behulpzaamheid belangrijk, want als iedereen elkaar zou helpen zouden er geen oorlogen en geen hongerige mensen zijn. En door elkaar te helpen ontstaat er ook vriendschap. 

Ik heb op mijn basisschool heel veel kinderen geholpen met dingen die ze niet snapten. Ik ging dan altijd uitleggen en zo ontstond er weer vriendschap. 
Nu op de middelbare school help ik ook mijn klasgenoten. Als ik ze niet zou helpen zouden ze de les niet snappen en zo onvoldoendes halen voor de toetsen. Maar gelukkig help ik ze en halen ze vaak hogere cijfers dan ze zouden halen als ze het niet snapten. 
Het is niet zo dat ik alleen op school behulpzaam ben, maar ook thuis en buiten.

De visie van mijn klasgenoten:
Erva: Ik vind het belangrijk om behulpzaam te zijn, want je kunt niet altijd alles zelf doen.

Anissa:Ik vind behulpzaamheid heel fijn, omdat je daarmee mensen helpt en dan ben je ook lief en aardig. tegen mensen en zij leren door jou hulp meer dingen

De visie van mijn ouders:
Mijn moeder: Ik vind dat als we elkaar helpen dat het beter is voor de toekomst.
Mijn vader: Met 1 hand kan je niet klappen. Dus met andere woorden je kan niet alles alleen doen je hebt wel een vriend(in) nodig.

De visie van mijn docent:

Milly Scot: Ik vind dat behulpzaamheid op school betekent dat de leerlingen elkaar helpen. En dat de docenten de leerlingen altijd helpen. En de leerlingen de docenten altijd helpen. Ik vind het niet lastig om behulpzaam te zijn, want het blijft tenslotte toch mijn werk.                                         


Geen opmerkingen:

Een reactie posten