zaterdag 21 mei 2016

Leiderschap

Mijn visie:
Ik vind leiderschap een belangrijke eigenschap om een goede wereldburger te zijn. Ik vind leiderschap ook een moeilijke eigenschap, want je moet de juiste keuzes kunnen maken. En dat lukt niet altijd. 
Ik vind dat als je een goede leider bent dat je alle andere 9 UNESCO kernwaarden hebt.(Verantwoordelijkheid- Respect- Zelfvertrouwen- Behulpzaamheid- Eerlijkheid- Vriendschap- Geduld- Gerechtigheid- Zelfreflectie) En als je een goede leider bent dan ben je ook een goede wereldburger.
2 jaar geleden hadden mijn buren mijn broertjes en ik een club opgericht. Mijn buurjongen was de leider van het clubje. Maar als hij niet kon komen dan had ik de leiding. Het was best leuk om de leider te zijn, maar het was wel lastig om alles te doen zoals plannen wat we per dag gaan doen.

De visie van mijn klasgenoten:

Seleyna: Ik vind dat leiderschap niet betekent dat je de baas moet spelen, maar dat je als leider alles eerlijk moet verdelen en zelf in actie moet komen.
Ferhan: Ik vind dat leiderschap verantwoordelijkheid nemen is.

De visie van mijn ouders:
Mijn moeder: Het is goed om een leider te zijn. Maar je moet eerst de leider van jezelf worden. 
Mijn vader: Als leider moet je goede keuzes kunnen maken. En naar elkaar kunnen luisteren. En dat kan best moeilijk zijn in sommige situaties.

De visie van mijn docent:

Huseyin Asma:
Eigenlijk is elke individu een leider die in zijn/haar leven keuzes moet maken. Een leider is iemand die voor zichzelf en voor anderen keuzes kan maken. Een goede leider is iemand die kijkt naar de voordelen en nadelen en daarin de beste en juiste keuzes kan maken, en mensen kan meenemen en overhalen.
Leiderschap brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee. Als je een goed leider wilt worden moet je leergierig zijn, van mensen houden en goed met ze kunnen omgaan.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten