donderdag 19 mei 2016

Gerechtigheid

Mijn visie: 
Ik vind gerechtigheid heel erg belangrijk, want dat wil zeggen dat iedereen eerlijk word behandeld. Maar jammer genoeg is dat niet zo. In heel de wereld worden mensen onrechtvaardig behandeld. Als iedereen elkaar behandeld hoe hij/zij zelf behandeld wilt worden dan zou iedereen in de wereld gelukkig zijn.

De visie van mijn klasgenoten:

Seleyna: Ik vind dat alles eerlijk verdeeld moet worden en dat iedereen dezelfde rechten heeft.
Deliesha: Ik vind dat gerechtigheid staat voor eerlijkheid en rechtvaardig handelen.Omdat wanneer iets niet eerlijk gehandeld is kan je voor mensen opkomen en het recht zetten.

De visie van mijn ouders:
Mijn moeder: Gerechtigheid is wat mij betreft heel erg belangrijk, want iedereen moet eerlijk worden behandeld. Je moet bijvoorbeeld niet kijken of iemand rijk is of juist arm en dan staan met de rijke persoon. Iedereen is gelijk. 
Mijn vader: Ik vind gerechtigheid ook belangrijk, want iedereen is gelijk. En als iemand iets heeft gedaan moet diegene de staf krijgen en niet een onschuldige persoon.

De visie van mijn docent:

Kim de Waal: Ik vind gerechtigheid staan voor dat je wilt behandeld worden hoe je het fijn vind. En als dat niet zo is, is het fijn dat de staat en de politie er zijn om daar een straf op te leggen. Dus een passende straf krijgen.
Ik vind dat de school een vriendelijke sfeer heeft en er gebeuren niet vaak vervelende dingen. Maar als het toch een keertje gebeurt dan kunnen de docent en de leerling er toch goed uit komen. Bijvoorbeeld blijf een uurtje langer en zorg dat je dan je werk afmaakt. 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten