zaterdag 14 mei 2016

Geduld

Mijn visie:
Geduld is een mooie maar ook een lastige eigenschap. En ook in mijn geloof (de Islam) is geduld een belangrijke eigenschap. Zelf heb ik niet veel geduld, en dat vind ik niet goed. Maar ik doe wel mijn best om te veranderen. 
Ik zeg vaak tegen mijn broertje:'kom even om iets te kijken'. En dan zegt hij:'Wacht ik kom zo' en dan wacht ik minder dan 1 minuut. En dan word ik boos, omdat hij niet is gekomen.

De visie van mijn klasgenoten:

Ferhan: Ik vind dat je gewoon geduldig moet zijn, want als je geen geduld hebt kan je ook bijna niets bereiken.
Rümeysa: Rustig blijven is wat als eerst in me opkomt. Bijvoorbeeld als je een afspraak hebt met iemand en degene is niet op tijd, moet je even wachten, want het kan iemand zijn die je met je toekomst helpt.Door geduld te hebben kom je heel ver in je leven.

De visie van mijn ouders:
Mijn moeder: Geduld is de sleutel tot opluchting. Als je geduldig bent dan komt het goed en heb je meestal geen problemen. Terwijl als je ongeduldig bent dan kan je niet wachten en dan heb je meestal wel problemen. Bijvoorbeeld dat het niet goed afloopt. 
Mijn vader: Geduld is een schone zaak. Door geduldig te zijn bereik je meer dan ongeduldig zijn.

De visie van mijn docent:

Kees Mijinke: Ik vind geduld een belangrijke eigenschap. Als je geduld hebt kun je ervoor zorgen dat je dingen van een andere kant ziet. En soms kan het soms stom zijn dus dat je te lang wacht. Ze zeggen wel eens dat ik veel geduld heb. Ik ben voor dat iedereen veel geduld heeft met elkaar en voor en ander.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten