zaterdag 14 mei 2016

Zelfvertrouwen

Mijn visie:
Ik vind zelfvertrouwen heel erg belangrijk, want het zorgt ervoor dat je sterk blijft. En als een goede leider moet je sterk zijn. En als je zelfvertrouwen hebt geloof je meer in jezelf en kan je niet makkelijk gepest worden of worden misbruikt.
Zelf had ik weinig zelfvertrouwen, maar nu veel meer. Hierdoor voel ik me veel sterker. En ook heb ik het gevoel dat ik veel meer aankan.

De visie van mijn klasgenoten:
Suraya: Ik vind zelfvertrouwen erg belangrijk, want dan durf je ook meer. Als je steeds denkt dat je het niet kan dan kan je het ook echt niet.
Joelly: Ik vind dat zelfvertrouwen heel belangrijk is in het leven, want als je dat niet hebt dan heb je weinig in het leven maar ik vind dat je er niet te veel van moet hebben. 

De visie van mijn ouders:
Mijn moeder:Ik vind zelfvertrouwen erg belangrijk, want door zelfvertrouwen ga je slagen in alles in het leven.
Mijn vader: Ik vind het erg belangrijk, want zonder zelfvertrouwen kan je bijna niks bereiken.

De visie van mijn docent:
Marjo Haarsma:Ik vind het heel goed als je zelfvertrouwen hebt, want dan durf je ook veel meer. Dus hoe meer zelfvertrouwen je hebt hoe meer je aankan. 
Bijvoorbeeld bij een SO of proefwerk denkt iemand die niet veel zelfvertrouwen heeft ik kan het niet. Maar diegene haalt elke keer een voldoende en dan gaat diegene denken ik kan. En zo krijgt diegene zelfvertrouwen. 
De ene persoon heeft meer zelfvertrouwen en de ander moet het zichzelf nog aanleren.Dat doe je door bijvoorbeeld als je iets goed hebt gedaan te zeggen:' YESS ZIE JE WEL DAT IK HET KAN' of door complimenten te krijgen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten